Inleiding

Gewijzigd op Fri, 05 Feb 2016 om 02:52 PM

Inleiding

Centrale sturing is mogelijk vanuit een zogeheten Hoofdkantoor. Een Hoofdkantoor is in principe een regulier eQuse account dat boven een groep andere eQuse accounts wordt geplaatst. De onderliggende accounts noemen we vestigingen. Het Hoofdkantoor functioneert als een eigen kwaliteitssysteem voor de centrale organisatie omdat dit in de meeste gevallen gewenst of zelfs vereist is (multisite certificering). In een hoofdkantoor account kan men naast het beheer van de eigen inhoud ook zaken "opleggen" aan de onderliggende vestigingen. Elke vestiging wordt zo een mix van eigen inhoud en centraal opgelegde inhoud.

Informatie centraal beheren

Alle gedeelde informatie ten behoeve van het kwaliteitssysteem kan in principe centraal beheerd en opgelegd worden. Bestanden, Handboekitems, Processen, Functies en meer. Let wel op dat centraal beheerde items binnen een vestiging alleen gelezen kan worden en niet aangepast.

Planning opleggen

Vanuit het hoofdkantoor kunnen ook planbare items zoals Activiteiten en Onderhoudsitems opgelegd worden. De planningen van de items verschijnen dan automatisch op de Kalender van de betreffende vestiging(en). Een centraal opgelegd item kan in een vestiging herkend worden aan het gebouw icoontje. Wanneer men met de muis over het icoon gaat verschijnt ook de melding "Opgelegd door hoofdkantoor". Het afhandelen van de items werkt hetzelfde als bij zelf toegevoegde items.

In de module Kalender van het Hoofdkantoor kan via het tabblad Centrale planner het overzicht van alle opgelegde planningen bekeken worden. Per item kunt u doorklikken en zien door welke vestigingen items zijn afgehandeld.

Registraties centraal opleggen en analyseren

Via de modules PI’s, Flexlijsten, Meldingen, Klachten, Calamiteiten, VIM/MIP en Kindermishandeling kunt u registraties centraal opleggen, beheren en de resultaten analyseren. Bij de RFM modules (Meldingen, Klachten, Calamiteiten, VIM/MIP en Kindermishandeling) kunt u ook bepalen of de opvolging en  afhandeling van de meldingen in de vestiging of centraal moet gebeuren.

Mededelingen

Een hoofdkantoor kan ook mededelingen via Berichten en Notificaties bij de vestigingen onder de aandacht brengen. Bij het aanmaken van een intern bericht heeft u naast het kiezen van één of meerder gebruikers ook de mogelijkheid om  te kiezen voor één of meerdere vestigingen. Wanneer u één of meer vestigingen selecteert zullen alle gebruikers in deze vestiging het bericht in het berichtenscherm te zien krijgen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren